Profilaktyka i bezpieczeństwo maszyn w przemyśle

tagi: biznes, produkcja, maszyny


Galeria zdjęć:
biznes produkcja maszyny

Odpowiednie wykorzystanie maszyn w miejscu pracy oraz ich konserwacja to podstawowe założenia przyczyniające się do bezpieczeństwa oraz gotowości do działania takiego zakładu.

Te czynności trzeba podejmować regularnie a pracownikom, którzy je wykonują zapewnić odpowiednie zabezpieczenie i warunki. Takie praktyki poparte są przepisami prawa z rozporządzenia ministra pracy i polityki społecznej. Warto dodać, że w ramach tych przepisów wchodzą także bezpieczny demontaż oraz miejsce, w jakim znajdują się maszyny.

Organem państwowym powoływanym do takich kontroli jest Urząd Dozoru Technicznego a do jego głównych obowiązków należy właśnie dozór techniczny nad urządzeniami technicznymi, których zakres określa ustawa.

Różny jest czas, w jakim maszyny ulegają eksploatacji. W zależności od intensywności pracy, czas ich zużycia może się wydłużać lub skracać. Dlatego konkretne zabiegi konserwacyjne wykonywane są cyklicznie zgodnie z zaleceniami. Konserwacja suwnic, podnośników czy drobniejszych mechanizmów to tylko przykłady takich działań. Dlaczego warto je wykonywać? A właśnie po to żeby zapewnić bezpieczeństwo pracownikom, opóźnieniom wynikającym z czasu potrzebnego na naprawę, a przede wszystkim uniknięciu konfliktów z prawem. To tylko parę konsekwencji, które mogą być wynikami naszego zaniedbania.

Do działań profilaktycznych i konserwujących zaliczamy:
- sprawdzenie działania każdego z mechanizmów
- wymiana płynów
- regulacja oraz czyszczenie
- ewentualna wymiana na nowe części

Dla przykładu konserwacja żurawi musi być wykonywana nie mniej, niż co trzydzieści dni, a co nie mniej niż 12 miesięcy kontrola ogólna. Takie zagadnienia w przypadku dźwigów maja w Polsce bardzo wysoką rangę.

Działania konserwacyjno - naprawcze możemy zlecić odpowiednim firmom (http://www.remontazspzoo.eu/konserwacja-suwnic.html), których jest wiele na rynku a których specjalizacjami jest nie tylko serwis suwnic czy dźwigów, ale też pozostałych urządzeń, które mogą znaleźć się każdej firmie.

Zobacz także:

Opublikowany przez Damian | 2015/02/20

Więcej na ten temat

rss icon Ponad 50 nowych lub zmodernizowanych pociągów Polregio do końca 2018 r.

Do końca 2018 r. Przewozy Regionalne oddadzą do użytku ponad 50 zmodernizowanych lub nowych pojazdów na barwach Polregio. Przewoźnik przewiduje, że na najbliższych latach spółka będzie potrzebować 238 fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

rss icon Konieczne zmiany na organizowaniu finansowaniu kształcenia dorosłych

W ocenie NIK konieczne są poważne zmiany na systemie organizowania finansowania kształcenia dorosłych. Problemem był niska skuteczność kształcenia, a co za tym idzie, niewielki odsetek absolwentów oraz zdanych egzaminów zewnętrznych - wynika z raportu.

rss icon Nie ma zgody na remont lotniska na Modlinie

Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze nie zgadza się na remont dróg kołowania na lotnisku na Modlinie. PPL był jednym z czterech udziałowców tego portu.